سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت خرابی باتری ماشین چیست؟

قبل از آنکه به انگیزه فساد باتری ماشین بپردازیم عالی میباشد اندکی درباره خویش باتری و نقش آن در خودرو کلام کنیم. یدکی جیلی باتری خودرو انرژی را به‌شکل شیمیایی ذخیره کرده و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌نماید. مثلا مهم ترین وظایف باتری خودرو می‌قدرت به تأمین انرژی و برق ما یحتاج جهت پر‌نور شدن خودرو، تأمین برق ما یحتاج برای لامپ‌ها، سیستم‌های برقی برای مثال سیستم صوتی و تأمین انرژی بخاری و اسپلیت خودرو اشاره نمود.

باتری ماشین
شاید در نگاه نخستین وظایف باتری خیلی به دیده نیاید ولی از عمل افتادن آن سبب گردد خودرو آغاز نخورد و عملاً فارغ از به کار گیری باقی بماند بدین ترتیب نظارت باتری خودرو در فواصل وقتی منظم و ردوبدل آن در شکل بایستگی التفات متعددی خواهد داشت. باتری خودرو از اجزای مختلفی دربرگیرنده باکس باتری، صفحه ها دارنده ماده فعال، الکترولیت، صفحه ها مثبت و منفی به یاروهمدم عایق، قطب‌های مثبت و منفی، سطح الکترولیت و… تشکیل‌شده میباشد. روش شغل باتری به‌این شکل میباشد که با شروع زدن باتری به مدار برق متصل میشود. در‌این حالت روند دشارژ استارت گردیده و الکترولیت که رابط قطب‌های مثبت و منفی به حساب می آید فرآیند تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی را جاری ساختن می دهد.

پژوهش باتری خودرو
انرژی‌ای که از این طرز به دست میاید ماده فعال روی صفحه های خاطر گردیده را به سولفات سرب تبدیل می‌نماید و در‌این در میان مولکول‌های اکسیژن و هیدروژن آزاد می گردند. مولکول‌های خاطر گردیده طی عکس العمل‌های شیمیایی به آب تبدیل میشوند و سود آن نیز آزاد شدن الکترون به وسیله صفحه های مثبت خواهد بود. این الکترون‌ها به سمت صفحه های منفی میروند و تبادل الکترونیکی انجام یافته سبب ساز تأمین ولتاژ یا این که پتانسیل الکتریکی دو راز باتری میگردد. گونه های مختلفی از باتری‌ها وجود دارا‌هستند که در خودروها بکار میروند. باتری خودروهای داخلی معمولاً از نوع اسیدی یا این که اتمی میباشد که هرکدام نقاط قوت و ضعف خاص خویش را دارا هستند. در خودروهای امروزی برقی که در بازارهای جهانی عرضه گردیده‌اند معمولاً از باتری‌های لیتیوم یون مصرف شده میباشد هرچند برخی کمپانی‌ها همانند تویوتا در‌پی ساخت و ساز باتری‌های وضعیت‌جامد با کوشش بسیار فراتر می‌باشند.

علائم فساد باتری ماشین
باتری حاد ماشین
باتری ماشین جزو قطعات مصرفی به حساب می آید ولی ارتفاع قدمت نسبتاً بیشتری داشته و در هر قوانینی نیز فعالیت می‌نماید. اما بعد از سپری شد دوران‌فرصت مشخصی که معمولاً در بین 2 تا 4 سال میباشد باتری خودرو چگونگی و کارکرد خویش را از دست خواهد بخشید. برای مثال علائم فساد باتری ماشین می‌اقتدار به مواقعی همانند آغاز ضعیف پیشرانه، کاهش نوردهی لامپ‌ها، کاهش اقتدار و عجله پیشرانه، تغییر و تحول رنگ و صورت باتری و… اشاره نمود.